onsdag 28 april 2010

Fet dag


Ätit väldigt mycket fett idag, dock av den nyttiga sorten. Jag har ju tom druckit fett! Mandlar innehåller mycket fett och i "Mandel och nässlor" jag bloggade om i förra inlägget mixas mandeln och sedan dricker man upp anrättningen. Middagen fortsatte på "fettspåret". Hade jag varit piggare hade jag nog tänkt mer på balansen mellan kolhydrater, fett och protein men jag är så sablans trött efter nattens jobb att jag inte orkar. Det viktiga är ändå att maten är hälsosam och ger mig kraft att orka med morgondagens natt. Bilden visar middagen; "Lättrökt chiligravad lax" med vitkålssallad och "Pesto med ramslök". Peston har jag bloggat om tidigare och receptet på laxen kommer från tidningen Buffé nr 5 2008 och finns på ICAs hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar