måndag 19 april 2010

Middag på pendeltåget


Att hinna träna är viktigt för mig, det hjälper mig att koppla av. Pga all träning är det mycket viktigt att jag inte slarvar med maten vilket gör att jag ibland tvingas äta medhavd mat på pendeltåget. Idag visste jag att jag inte skulle kunna gå från jobbet förrän 17:30, yogan börjar 19:15. På den tiden är det omöjligt att jag skall hinna hem och äta middag sittande vid köksbordet. Jag hade därför förberett en picnic att äta på tåget på väg till yogan. Jag hade skurit 2 rejäla skivor "Långpannebröd", skivat på massor med "Marinerad hjortstek" och toppat med "Syltade rönnbär" (alla recept finns i tidigare inlägg). Hade även med mig en bit gurka och avslutade med en stor bit ost. Picnicen blev garanterat godare, hälsosammare och billigare än om jag köpt en färdig inplastad macka i Pressbyrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar