söndag 25 april 2010

Mera hunger


Mellanmålet jag bloggade om i förra inlägget räckte inte långt - det fick bli en tidig lunch. Jag var så hungrig att jag glömde fota maten, kom på det när jag ätit upp halva portionen, fotot visar därför min halvätna tallrik. Jag åt pasta som jag blandat med "Pesto med ramslök". Ramslöken plockade jag förra helgen, den smakar lite åt vitlökshållet. Peston blev suveränt god. Receptet kommer från tidningen "Buffé" nummer 4 2002 och finns på ICAs hemsida. För att få i mig lite protein toppade jag alltsammans med 1,5 mozzarellaost. Jag hade bara tänkt äta 0,5 ost, det som var över efter mina mellanmålsmackor. Men jag var så hungrig att jag var tvungen att ta en till ost. De är ju ganska små, 1 ost väger ca 120 gram. Eftersom jag har köpt osten billigt, 2 st för 12 kronor blev det en billig lunch ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar