tisdag 20 april 2010

Fin äggröra


Jag hade en skvätt grädde kvar efter såsen jag gjorde till hjortsteken jag bloggat om tidigare. Jag hittade ett recept på "Fin äggröra" i "Rutiga kokboken" där det precis går åt en skvätt grädde, 2-4 msk. Som bekant vill jag inte slänga mat! Ägg hade jag också hemma (inköpta på extrapris). Rätten blev mild, krämig och passade bra som frukost. Jag åt den med 2 st skivade tomater. Enligt receptet skall det jag lagade räcka för 1-2 portioner men jag tycker det var lite snålt tilltaget, jag hade kunnat äta dubbla mängden själv. Tack och lov drack jag en stor kopp varm choklad till. Jag gjorde den på gammeldags mjölk och istället för kakaopulver löste jag upp en ruta mörk choklad så drycken blev mättande. Helt mätt blev jag dock inte, hann tyvärr inte äta mer, var tvungen att rusa till pendeltåget. Mina medhavda fika-mackor smakade extra bra och lunchportionen i matsalen blev större än vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar