måndag 12 april 2010

Susannas receptpärm


Jag är alltid på jakt efter spännande recept. Det är sällan jag köper kokböcker, tror faktiskt aldrig jag har gjort det, däremot river jag frekvent ut spännade recept ur tidningar jag kommer över. Jag har 2 pärmar märkta med "Susannas recept". I dessa har jag samlat recept sedan 1993, det kan vara urklipp från DN, SvD, City, Metro, olika reklamtidningar som kommit hem i brevlådan, recept från vänner och bekanta - ja dessa 2 pärmar är som en skatt för mig. De är inte fina men ack så användbara. Framöver skall jag nog sortera dem bättre och kanske sätta in i finare pärmar men så här ser ett typiskt uppslag ut i en av pärmarna, avsnittet om soppor. Idag lagade jag "Varm avokadosoppa", mer om denna längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar