fredag 2 april 2010

Jättemiddag



Jösses vad jag äter idag! Har nog gjort av med alldeles för mycket energi; först gymmet, sedan städning av vinden och lägenheten. Till middag gjorde jag "Josefines supersallad" och "Örtgremolata". Jag åt dem med 2 st kokta ägg. Recepten kommer från ICAs tidning "Buffé" nr 2 2009 (se länken till ICAs hemsida). Gott och hälsosamt med rotfrukter och nyttiga fetter från avokado och olivolja. Även om salladen är lyxig så blev den rätt billig för mig; både morötter och avokado var köpta på extrapris och gojibären har jag fått av mamma och pappa. Trots att jag åt upp motsvarande 2 portioner själv var jag långt ifrån mätt när det var uppätet. Var tvungen att gå lös på min dyrbara exklusiva vita choklad som jag fått i present (syns längst till vänster på chokladbilden ovan). Egentligen borde man bara njuta av en bit i taget men jag slukade hela, 100 g vit dyr choklad ligger nu i magen. Men mätt blev jag (hyfsat, faktiskt inte proppmätt) och glad också. Är det någongång på året man skall svulla choklad så är det väl nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar