lördag 17 april 2010

Nyttiga fetter till lunch


Jösses vilket pass jag körde i gymmet; 1 timme pump, 20 min i roddmaskin, 20 min på crosstrainer och 1 timme aerobics. Efter pumpen låg en aerobics-klass på schemat. I förrgår lämnade jag ju en aerobicsklass efter halva tiden för att jag inte kunde hänga med. Kunde därför inte låta bli att tésta igen när klassen låg så lägligt. Idag gick det bättre, det var en annan instruktör med enklare koreografi men fartfylld klass. Oj vad kul det var! Vrålhungrig efter all detta. Mina två skivor "Långpannebröd" med "Hemlagad färskost" (för receeptkällor se tidigare blogginlägg) jag hade med mig att äta direkt efter träningen räckte inte långt för att stilla hungern. Väl hemma proppade jag i mig kolhydrater och nyttiga fetter; "Pasta med svarta bönor, pesto och avokado". Receptet är från boken "Smaker från Saltå Kvarn". Både avokadon och olivoljan jag gjort peston av innehåller nyttiga fetter. Avslutade med en halv kopp kaffe med mjölk och 2 rutor mörk choklad. Nu är jag mätt. Skall nu fixa till mig och sedan åka på kombinerad bröllopps- och födelsedagsfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar