tisdag 6 april 2010

Planering



En nyckel till att äta hälsosamt är planering, i synnerhet om man som jag jobbar och tränar mycket och aldrig är hemma förrän precis då middagen skall ätas. Att då börja laga mat är otänkbart, alternativet i dessa fall är att köpa snabbmat men det är dyrt och dessutom ofta mindre hälsosamt. Frukosten är viktig men för att kunna sova så länge som möjligt, hinna med sminkning, håruppsättning etc så har jag oftast förberett frukosten kvällen innan så jag precis vet vad jag skall äta och att det bara är att hälla upp eller värma i mikron. Frukosten idag blev samma sak jag ätit som mellanmål under helgen fast en större portion, bilden visar mellanmålsstorlek; naturell yoghurt toppat med min hemlagade musli (se tidigare inlägg för receptkälla), och jordnötter. Till det drack jag te bryggt på mynta jag plockade själv i somras och torkat bladen (jag bryggde det redan igår, håller sig i kyl ett par dagar, bara att värma i mikron men är även god att drocka kall). Till middag åt jag andra halvan av det jag åt till middag igår, även idag med en bit ost som efterrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar