lördag 24 april 2010

Nyttiga fetter till middag


Mycket nötter har jag ätit idag. Både frukosten, ett av mellanmålen och nu middagen innehöll solroskärnor. Jag stekte drygt 200 g lax (extrapris på ICA denna vecka) och till det åt jag "Citrondressad råkostsallad". Receptet kommer från tidningen "Buffé" nr 4 2008 och går att hitta på ICAs hemsida. Över salladen strör man rostade solroskärnor. Eftersom jag hade några rödbetor, 2 morötter och en citron hemma (och alla dessa är inköpta på extrapris) var det bara äpplet jag behövde köpa för att kunna göra salladen. Visserligen såldes importerade äpplen på extrapris men eftersom middagen blev så billig ändå så lyxade jag till det med ett svenskt äpple. Salladen blev supergod, syrlig. Vilken hälsosam middag - även laxen innehåller mycket nyttigt fett och rotfrukterna gav mig rejält med fibrer. Sedan var jag laddad för att lägga sista handen vid deklarationen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar