onsdag 7 april 2010

Rödbetskalops


Det är inte så ofta jag äter helvegetariskt men idag slog jag till! I "Rutiga kokboken" finns ett recept på "Rödbetskalops". Rätten påminner om kalops men innehåller inget kött, däremot rödbetor. Istället för lagerblad som ingår i receptet tog jag torkad libbsticka jag plockat själv. Smaken var lite söt - jättegott. I många recept förekommer rödbetor tillsammans med getost. Eftersom jag har mycket getost i kylen så åt jag rätten tillsammans med drygt 100 g getost. Det passade jättebra ihop. I receptet står att man kan äta rätten med ris men eftersom jag tränat styrka i gymmet innan middagen ville jag få i mig ordentligt med protein. Ost innehåller betydligt mer protein än råris varför jag tyckte det var ett bättre alternativ än bara ris. Jag behöver väl knappast tillägga att både getost och rödbetor är inköpta på extrapris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar