fredag 9 april 2010

Lunch


Nattens arbete närmar sig. Vill inte, orkar inte men måste. Som jag bloggade om i morse är en fördel att man kan äta frukost i lugn och ro. En annan fördel är att man kan äta lunch i lugn och ro. Idag åt jag "Selders kålrotsgratäng" (se tidigare inlägg för receptkälla) och "Rimmad lax". Laxen köpte jag på extrapris i helgen, 99 kr/kg, och rimmade själv. Receptet finns i "Rutiga kokboken". Perfekt med lax efter styrketräning - det är mycket proteinrikt och på kuppen får man i sig nyttiga fetter. Gratängen innehåller mycket gorgonzalaost och tyvärr är gorgonzolaost rikt på mindre nyttiga fetter. Men eftersom laxen gav mig nyttiga fetter tycker jag gott och väl att det inte är så farligt med gorgonzola! Jag tror inte på att utesluta mat och ett litet intag av mättat fett (det som anses som mindre nyttigt) behöver faktiskt kroppen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar