söndag 4 april 2010

Mellanmål 2


Jag skyr light-produkter. För några veckor sedan gjorde jag dock ett undantag. jag hade bespetsat mig på att köpa Jarlsbergost, det var extrapris. När jag kom till affären fanns bara light-varianten kvar. Efter att ha studerat ingredienslistan bestämde jag mig för att köpa light-varianten ändå - det fanns faktiskt inga av de tillsatser som brukar finnas i light-mat utan bara de vanliga ingredienserna som ingår i ost. Till dagens mellanmål nummer 2 gjorde jag i ordning 2 rejäla smörgåsar av det danska rågbrödet toppat med tjocka skivor av osten (jag skar med kniv för att få riktigt tjocka skivor) och på detta grönsallad och cocktailtomater. Men hu! Osten smakade ingenting, som plast! Varning för denna, nu är det definitivt slut med light-produkter för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar