fredag 20 augusti 2010

Avokadosmör


Efter mellanmålet åkte jag till föräldrarnas trädgård för att plocka mer äpplen. Passade på att äta lunch hos dem. De hade haft "Tacos" igår och det fanns över så det räckte till lunch för mig. Mums! När jag kom hem åt jag mellanmål; 2 st "Linfökex med örter" (se föregående inlägg). I samma nummer av Fitness Magazine finns också ett recept på "Avokadosmör". Istället för citron tog jag torkade citronmelissblad. Örtsalt med ramslök hade jag inte heller hemma, däremot hade jag fryst ramslök och vanligt salt så jag hällde i några blad ramslök + vanligt salt istället. Det blev jättegott. Här nedan följer receptet.

1 avokado
saft av 0,5 citron
2 msk skalade hampafrön
1 nypa örtsalt ramslök

Mixa alla ingredienser med en stavmixer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar