söndag 22 augusti 2010

Edamerost


Denna vecka har ICA-butiken där jag handlar haft extrapris på Edamerost märkt med Svenskt sigill. Bitarna var stora, drygt 1,2 kg. Jag äter rätt mycket ost så jag slog till på en bit, priset var knappt 40 kr/kg. Som kvällsfika åt jag en skiva "Ljus kavring" (se tidigare inlägg för receptkälla) med några skivor av osten och gurka. Mumsade på smörgåsen samtidigt som jag filosoferade över min semester, hur jag känner mig stark av att ha ätit och tränat bra och hur jag skall kunna behålla mitt lugn när vardagen slår till imorgon. Jag kan inte göra annat än att försöka.

4 kommentarer:

  1. Har just prövat ditt havregrynsbröd, fantastiskt gott!
    Tillsammans med prinskorv, dvs falsk sådan då i Italien den inte finns. Det blev en tripp tillbaka till barndomen och limpsmörgås med smör! Ibland får man unna sej!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du tyckte om det! Javisst är det härligt med gammeldags smaker ibland, som limpsmörgåås med smör!

    Förresten tror jag nog den italienska falska prinskorven är godare än svensk!!

    SvaraRadera
  3. Alls icke sant, den svenska prinskorven finns bara där och är ljuvlig!

    SvaraRadera