lördag 7 augusti 2010

Vikt


Jag bantar inte, jag går aldrig på diet men jag tänker ändå på vad jag stoppar i mig. Det beror inte främst på en rädsla för att gå upp i vikt utan för att jag mår bra av rätt mat, hälsosam mat, mat med mycket näring i. Att äta hälsosam mat gör mig också piggare så jag orkar träna och hålla mitt höga arbetstempo. Jag skall inte sticka under stol med att jag är nöjd med min vikt, vill inte gå upp heller....ja något enstaka kilo skulle jag inte bry mig om men inte för mycket. Ibland, väldigt sällan, drabbas jag av sug efter mat, trots att jag ätit ordentligt så skriker magen efter mat. Jag brukar då lyssna på magen men inte låta matintaget gå överstyr. Igår var en sådan dag, chokladsuget har jag redan bloggat om. På kvällen efter middagen blev jag hungrig igen. Att då ta en bit ost som jag gjorde tycker jag är ett bra tips. Jag tog en bit smakrik ekologisk ost. Smaken är så stark så en liten bit räcker (dessutom kostar den 199 kr/kg så att frossa i denna ost vore förödande för ekonomin).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar