onsdag 25 augusti 2010

Matplanering

Dagen har varit stressig men jag har ändå ätit hälsosamt bla tack vare min förberedda medhavda mat och att jag började koka frukostgröten redan igår. Startade dagen med grahamsgröten med äpple,solroskärnor, kanel, sojamjölk och en kopp varm "Svart vinbärsbladssaft med citronmeliss", fortsatte med en skiva medhavd "Ljus kavring" med ost till förmiddagskaffet, lunch i matsalen (fisk och ris), var tvungen att käka på 15 min så jag hann inte äta upp allt så det fick bli några rutor mörk choklad därefter för att stilla hungern (mörk choklad i måttliga mängder är nyttigt!!). Middagen åts på jobbet; en skiva "Ljus kavring " med "Inkokt lax" och ett "Linfrökex med örter" med "Pesto med ramslök" som pålägg. Nyss hemkommen från yoga, äter en portion yoghurt med "Rosenmusli". Se tidigare inlägg för receptkällor. Denna dags ätande har varit ett bra exempel på hur det går att äta hälsosamt till billig penning trots full rulle på jobbet, det gäller bara att planera. Imorgon tänker jag köra ett pass i gymmet efter jobbet och har därför redan nu förberett mellanmål att ta med och äta innan och efter träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar