torsdag 26 augusti 2010

Att äta för att orka


Dagen var visserligen hektisk men att äta hälsosamt gör att jag får kraft att orka, möjligen är känslan delvis inbillning men jag tycker iallafall att jag blir piggare och orkar mer (och dessutom känner jag mig nöjd med mig själv som lyckas....). Efter jobbet åt jag en liten skiva "Ljus kavring" med Edamerost, körde sen knappt en timmes konditionsintervaller i gymmet. För att därefter få i mig snabba kolhydrater åt jag två tjocka skivor "Ljus kavring" med mycket "Fläder-citronmarmelad" och en tunn skiva ost på vägen hem. Väl hemma kom den riktiga belöningen; middag i lugn och ro - jösses vad härligt! Åt upp resterna av "Örtmorötter" och jättemycket "Inkokt lax" - jag vägde faktiskt biten jag åt för att se hur mycket det var egentligen, 350 gram!!! Jag var så hungrig att jag missade att fota, bilden är från en annan middag, portionen idag var större. Se tidigare inlägg för receptkällor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar