söndag 15 augusti 2010

Kolhydratsnål middag


Jag har ätit mycket kolhydrater idag vilket är nödvändigt när man joggat långpass. Till middag kände jag dock för något mer att "bita i". Åt ca 1/3 av "Ugnsstekt kyckling" men enbart en "Ugnsbakad potatishalva" (se tidigare inlägg för receptkällor)och så det mesta av det som fanns kvar av den äckliga salladen jag bloggat om tidigare (nu är det bara jättelite kvar). Efter all denna kyckling har jag fått i mig en rejäl dos protein också, vilket även det är viktigt för återhämtningen på sikt.

2 kommentarer:

  1. Nu ska jag pigga upp dej med min limoncello;
    citronlikör.
    8 ekologiska citroner(endast skalet används)
    70 cl vodka
    200 g brunt socker
    3 1/2 vatten,skala citronerna med potatisskalare utan få med det vita. Strimla skalen och lägg dem i en glasburk.
    Tillsätt spriten,låt stå svalt, mörkt i en vecka.
    Sedan kokar du upp socker o vatten tills sockret
    lösts. Häll lagen i burken och förvara mörkt, efter 2 veckor, sila o häll upp på flaska, flaskor.Lagra ung. en vecka om tålamod finns!
    Njut avkyld.

    SvaraRadera
  2. Låter jättegott. Tack att du delade med dig av receptet. Jag skall absolut testa det framöver!

    SvaraRadera