fredag 13 augusti 2010

Sommarsallad med broccoli&färsk vitkål



Till middag blev det resterna av "Kanjas tomatmarinerade tofu" och "Ugnsbakade potatishalvor". Jag bestämde mig även för att göra en sallad som förrätt, "Sommarsallad med broccoli&färsk vitkål", ett recept jag hittade i tidningen Buffé nr 5 2010. Förutom att jag tog torkad oregano och "Fläderkapris" istället för vanlig kapris och torkad mortlad chili istället för färsk och inget svartpeppar följde jag receptet helt och hållet. Det blev inte gott, det blev en sur, skarp smak. Det kan tyckas att jag ändrade en del i receptet men så stor inverkan på den slutliga smaken kan inte dessa ändringar ha gjort. Jag åt den nygjord, kanske blir den bättre efter lagring så att smakerna hinner förenas bättre. Det finns mycket kvar, skall bli spännnade att smaka imorgon. Receptet på salladen finns på ICAs hemsida, för de övriga recepten - se tidigare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar