lördag 13 mars 2010

Barndop

Barndop stod på agendan för eftermiddagen. Enligt inbjudan utlovades lunch. Dopet var superfint och det var urkul att träffa många gamla vänner men ur hälsosynpunkt var det katastrof. Jag hade bara ätit en smörgås efter mitt träningspass (visserligen stor men långt ifrån tillräcklig för att täcka energibehovet). Passet var slut klockan 10, jag åt smörgåsen vid 10:45. Jag trodde att dopet skulle vara överstökat till ca 12:30 men allt tog längre tid och innan maten stod på bordet var klockan närmare 14. Det bjöds på smörgåstårtor; en med skinka och brie-ost och en med lax och räkor. Tyvärr bestod båda ändå mest av bröd och röra, inte speciellt mycket skinka, brie, lax och räkor. De var goda och säkert dyra men hälsosamma och mättande var de inte, la sig som en klump i magen. Därefter följde kaffe med tårta; 3stycken sorter. Jag avstod från frukttårtan med gelé (inte så förtjust i den typen) men åt desto mer av princesstårta och chokladmoussetårta. Eftersom jag lever så sunt i vanliga fall gör denna matdag ingenting för formen och kroppens välbefinnande, jag tror snarast det är bra att chocka kroppen lite ibland med "sliskig" och ohälsosam mat. Däremot tror jag kanske inte dagens träning var så nyttig eftersom kroppen inte fick vettig näring efteråt att bygga upp sig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar