tisdag 16 mars 2010

Mjölkrester

Hade drygt 7 dl gammeldags mjölk i kylskåpet som går ut 17/3 och visste att den riskerar att hinna bli gammal innan jag druckit upp den. Ett bra sätt att göra sig av med överbliven mjölk är att koka risgrynsgröt. Har därför nu en sats risgrynsgröt som står och sväller på låg värme på spisen. Har ännu inte bestämt om jag skall äta den på vanligt sätt med kanel till frukost eller om jag skall ta och göra risgrynspudding eller morotslåda eller någon annan maträtt som innehåller kokt risgrynsgröt.

2 kommentarer:

  1. Själv fryser jag in mjölk, även fil och yoghurt, som går ut.

    Ingen fil och yoghurt kan egentligen frysas eftersom de blir både gryniga och vattniga men till bakning av matbröd duger dom när de är upptinade.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, det skall jag testa. Det gör ju inte ett dugg att de blir gryniga om man iallafall bara skall baka av dem!

    SvaraRadera