måndag 22 mars 2010

Ingen lunch


Trött, trött, trött. Vill bara att dagen skall ta slut så det blir mörkt och jag kan komma till ro och sova. Försökte ta en promenad men jag orkade knappt gå. Brukar vara noga med att äta en ordentlig lunch men idag blev det 2 frukostar istället. Eller kan jag kalla rågmjölsgrötet för lunch? När jag var liten åt vi faktiskt ofta gröt till lunch på helgen under vinterhalvåret. Till mellanmål blev det drygt en halv kaka mörk choklad, 6 rutor. Det är 60 g. Kanske lite i överkant vad man bör stoppa i sig men ibland måste man få synda lite. Jag var sugen på mörk choklad och eftersom jag äter hälsosamt och tränar mycket finns det utrymme för extra godsaker ibland. Det är ändå bättre att äta mörk choklad än det som säljs under parollen "lösviktsgodis" som innehåller en rad onödiga tillsatser och är sprängfyllt med socker. Äter man mörk choklad får man iallafall i sig en del nyttigheter, bla antioxidanter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar