måndag 1 mars 2010

Solroskärnor


Jobbar nätter den här veckan och därför ledig idag. Hade tid att laga favoritfrukosten, grov rågmjölsgröt. Idag toppade jag den med min hemgjorda blåbärssylt (receptet finns i "Rutiga kokboken", fast jag tar lite mindre socker än originalreceptet). Toppade det hela med solroskärnor. I morse tog jag ekologiska från Saltå Kvarn, har fått paketet av mamma (=gratis). Jag toppar ofta gröten med solroskärnor. Solroskärnor är oftast billigare än andra nötter men minst lika nyttiga, fulla med fett av hälsosam sammansättning och därtill en massa bra vitaminer, bla tiamin (en form av B-vitamin) och vitamin E. Till det drack jag café au lait. Gick upp tidigt idag så innan yogan började kl 9 hann jag även med ett snabbt litet mellanmål bestående av 2 st "Asiatiska yogarullar" (se gårdagens blogginlägg för receptkälla).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar