fredag 19 mars 2010

Paneng, kornris och inlagd ingefära


Dagens frukost blev en kopia av gårdagens och så även middagen, ja nästan iallafall. Det blev "Paneng" igen. Till rätten åt jag kornris istället för spagetti som igår. Enligt beskrivningen på baksidan av Paneng-kryddmixen står att man skall äta rätten med nudlar eller ris men jag hade inget av detta hemma. Det är varor jag passar på att köpa när det är extrapris men tyvärr har mitt lager tagit slut. Däremot hade jag kornris. Kornris innehåller en rad nyttigheter och är mer svårsmält än både ris och nudlar, en sk långsam kolhydrat och därför egentligen mer hälsosamt än både nudlar och ris. Jag toppade det hela med "Inlagd ingefära". Receptet kommer ur ICAs tidning Buffé nr 10 2003 och finns även på ICAs hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar