torsdag 4 mars 2010

Protein och vitamin


Nu gäller det att ladda med vitaminer. Visserligen finns såvitt jag vet inga säkra vetenskapliga belägg för att ett ökat intag av vitaminer förkortar sjukdomsförlopp. Det finns en del mindre studier som påvisat samband men inga riktigt stora studier som man verkligen kan lita på. I vilket fall som helst tror jag ändå att man tillfrisknar snabbare om man sköter sig, håller sig varm och äter bra. På bilden ses dagens mellanmål; en burk kesella blandat med en skivad sharonfrukt, 2 hackade kiwifrukter och ca 10 st physalis. På toppen lade jag solroskärnor. Efter att bilden togs pudrade jag även över kanel. Som jag bloggat om tidigare är kesella dyrt men både frukter och solroskärnor har jag fått av mamma och sålunda blev priset på hela mellanmålet ca 15 kronor (inkluderat en kop te med massa mjölk).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar