lördag 6 mars 2010

Spartips

Det går att laga hälsosam mat som är billig. Ett bra exempel är böngrytan med avokadoröra jag lagade till lunch (för receptkälla se tidigare blogginlägg). Röda bönor på burk och de krossade tomaterna är lagervaror jag nästan alltid har hemma och givetvis inköpta när det är extrapris. Anledningen till att jag lagade just denna rätt var att den även innehåller purjolök och citron, ingredienser som jag hade kvar hemma efter annan matlagning förra helgen. På så sätt tog jag vara på dem och kunde undvika att kasta mat! Avokadon köpte jag förra helgen på extrapris och efter att ha legat i rumstemperatur hela veckan var de perfekt mogna idag. Sålunda har jag lagat billig och hälsosam mat full med fibrer och nyttiga fetter för en spottstyver. Extra bonus är att denna rätt även är snabblagad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar