torsdag 11 mars 2010

Lunch på språng


När jag jobbar är dagarna så hektiska att jag kastar i mig mat. Jag ser till att alltid äta i matsalen för att få riktig lagad mat även om det bara är på 10 minuter. Lediga dagar är det därför en lyx för mig att äta i lugn och ro men idag prioriterade jag annorlunda. Var färdig i gymmet med konditionsträning på maskiner varvat med hopp och magstyrka kl 10:30. På väg till Kaplans auktioner där jag lämnat in ett smycke för reparation åt jag 3 st smörgåsar av det snabba lingonbrödet med det sista av den lättlagade tomatströmmingen som pålägg (se tidigare blogginlägg för recept). För att täcka upp energibehovet åt jag även 100 g herrgårdsost. Kom inte på något bättre, alltid svårt när man skall äta på språng och försöka undvika bestick, mat som är alltför kladdig etc. Sprang sedan förbi "Löplabbet" och köpte nya löpskor, hann precis till aniktsbehandlingen 12:45. Var hemma 14:30 igen och då smakade det bra med en burk kesella toppat med min hemgjorda musli (se tidigare blogginlägg för recept), avslutar nu med att dricka en kopp varm fläderbärssaft (mammas och pappas hemlagade).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar