tisdag 16 mars 2010

Lite lugnare


Behövde inte åka riktigt lika tidigt till jobbet idag - en lyx att hinna bläddra i tidningen samtidigt som jag åt filmjölk med "Hemmamusli" som jag gjorde i söndags kväll. Receptet är från "Rutiga kokboken". Smaken är okej, påminner lite om muslin "Sunt och gott" från "Finax", åtminstone fanns det en sådan sort för många år sedan. Jag brukade köpa den när jag pluggade för den var billigast men inte den godaste direkt...Nu har jag inte köpt musli på flera år så jag vet inte ens om den finns kvar. Bilden visar min hemlagade musli. Som synes blev det en enorm sats, bla innehåller den 2 liter havregryn. I receptet står att man skall rosta den 20 min i ugnen men det var alldeles för kort tid. Jag rostade i 40 minuter och hade nog kunnat rostat den 10 min till för att få den ännu lite knaprigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar