torsdag 25 mars 2010

Frukostdags


En nackdel med att vara singel är att man får äta samma mat flera dagar i rad. De flesta recept är för 4 personer. Jag äter visserligen lite mer än en normal portion så en rätt för 4 personer brukar räcka till 2-3 portioner men det innebär 2-3 måltider i rad med samma mat. Förutom att äta billigt och hälsosamt är en annan liten utmaning jag har att ändå försöka variera kosten så mycket som möjligt. Häromdagen lagade jag stor sats saftsås och den har jag nu ätit 2 dagar i rad till kall risgrynsgröt. Idag varierade jag mig lite. Istället för risgrynsgröt åt jag den med 2 dl grekisk yoghurt (köpt på extrapris i helgen) och några paranötter. Det blir en måltid som är fettrik men mättande. Fettet i yoghurten har inte den bästa sammansättningen men det har iallafall paranötterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar