söndag 14 mars 2010

Kanelfrossa


Vaknade utvilad och pigg trots gårdagens bristande näringsintag, ja själva kaloriantalet var nog tillräckligt men sammansättningen på näringsämnen var dålig; för lite vitaminer, proteiner och fibrer. Startar söndagen med en rejäl frukost, en upprepning av de 2 senaste dagarnas frukost, grov rågmjölsgröt toppat med paranötter, en klick messmör, över detta pudras kanel, på med en skvätt mjölk och till detta dricks många koppar kaffe med mycket mjölk. Som framgår av bilden pudrade jag med massor av kanel. Jag är förtjust i kanel men för några år sedan kom en rapport om att för stora doser kanel kan ge leverskador. Brukar därför försöka ransonera mitt kanelätande men någongång tillåter jag mig att synda - det är dessutom min sista lediga dag på länge så jag ville festa till det lite! Efter att frukosten hunnit sjunka undan tänker jag gå till gymmet. Har redan nu förberett en smörgås att ta med och äta på väg hem efter avslutad träning. Det blir en "russinbuse" (för receptkälla se tidigare inlägg) med messmör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar