lördag 27 mars 2010

Mat efter träning


På väg hem från gymmet åt jag en medtagen smörgås. Det var en skiva av det "Snabba lingonbrödet" (se tidigare inlägg för receptkälla), en tjock skiva ost, "Valåhöjdens rabarbermarmelad" och ett salladsblad. Det var gott och hälsosamt. För ett tag sedan delades det ut gratis chokladkakor från "Kelloggs" på SL-centret vid Slussen. Jag brukar aldrig äta denna typ av livsmedel eftersom de ofta innehåller massa onödiga tillsatser, för mycket socker och dessutom är dyra. Men eftersom de var gratis tog jag ett smakprov. Perfekt efter träning, söta med mycket snabba kolhydrater, bra komplement till min smörgås tänkte jag. Den var inte god! Min medhavda smörgås var mycket godare! Supersöt och torr! Jag var tvungen att kolla datummärkningen, trodde att den hade gått ut men den skulle hålla ända till juli. Varning, akta er för denna produkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar