lördag 27 mars 2010

Syrlig biffsallad


Hade kvar nästan en hel knippe salladslök jag ville bli av med, den började slokna. Hittade ett recept på "Syrlig biffsallad" i ICAs tidning "Buffé", nr 1 2009. Receptet finns på ICAs hemsida. I receptet ingår förutom salladslök även en lime så då fick jag användning för min ensamma limefrukt som legat säkert 2 veckor i min fruktskål. Dessutom var det extrapris på rostbiff vilket är en av anledningarna till att jag valde att laga just denna rätt, annars hade jag nog valt någon annan med salladslök i. Rätten blev god men inte fantastisk, köttet blev lite segt - kanske stekte jag lite för länge? Jag stekte i smör istället för rapsolja som det står i receptet (min rapsolja var slut) men det kan ju inte ha gjort att köttet blev segt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar