lördag 6 mars 2010

Mellanmål


Solen lyser, jag är frisk. Skippade den planerade städningen och tog en promenad i solskenet. Väl hemma åt jag ett rejält mellanmål bestående av 3 st skivor av det snabba lingonbrödet (för recept se tidigare blogginlägg) med tjocka skivor herrgårdsost toppade med squash-skivor. På bilden syns bara 2 st mackor men jag åt en tredje också, den toppade jag med isbergssalad istället för squash. Både squash och isbergssallad är svindyrt så här års men lite grönsaker måste man ju äta. Så här års försöker jag äta mer rotfrukter som är billigare och ofta närodlade men ibland är man sugen på lite lättare grönsaker. Tack och lov var osten köpt på extrapris och brödet kostade heller inte många kronor att baka, i synnerhet eftersom jag hade hemlagad lingonsylt i vilket dessutom gör brödet extra nyttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar