torsdag 18 mars 2010

Paneng

Jag använder nästan aldrig färdiga kryddmixer. En av anledningarna är att dessa färdiga blandningar ofta innehåller onödiga tillsatser som tex smakförstärkare, salt och socker. För ett tag sedan delades det ut färdiga kryddmixer i gymmet, gratis. Det var en kryddmix som heter "Paneng" och saluförs av företaget "Santa Maria". Det enda man behövde tillsätta var kycklingfilé och kokosmjölk. Eftersom det var gratis kunde jag inte låta bli att ta den, tänkte att det kunde vara bra att ha som "nödmat" hemm. Just nu har jag en stressig period på jobbet och då är det viktigt att äta bra och det blir ännu bättre on det är snabblagat. Kryddmixen kom nu väl till pass. Jag tror ändå det är bättre att äta en rätt baserad på kryddmix än att köpa något som helt och hållet är färdiglagat. Både kokosmjölken och kycklibgfiléerna hade jag köpt på extrapris så rätten blev ganska billig och smakade faktiskt jättegott. Tyvärr hade jag varken nudlar eller ris hemma så jag åt med spaghetti till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar