lördag 6 mars 2010

Frisk


Vaknade trött men frisk! Är så lycklig - hälsan är verkligen allt. Hoppas inte jag får något återfall. Laddade med favoritfrukosten och sen åkte jag raka vägen till gymmet. Kroppen svarade inte riktigt så bra som vanligt men det var härligt att träna igen. Körde mest styrka, ville inte komma upp alltförhögt i puls efter min förkylning, tror det är bra att smyga igång träningen lite försiktigt. På väg därifrån fyllde jag på med 2 st mackor av "Snabba lingonbrödet" (se tidigare inlägg för recept) med herrgårdsost som pålägg. Brödet är så smakrikt i sig att det passar bra med en lite smaklösare ost (köpt på extrapris förra helgen). Väl hemma åt jag lunch bestående av "Mexikansk böngryta med avokadoröra". Bilden visar avokadoröran. Receptet är från boken "Smaker från Saltå Kvarn". Istället för buljong tog jag torkade libbstickablad, ändrade även lite och tog torkad indisk chili, stekte i rapsolja istället för smör (smöret slut). Blev kanongott. Måltiden innehåller dock minimalt med protein varför jag som efterrätt inmundigade 70 g herrgårdsost. Eftersom jag styrketränat tror jag det är extra viktigt att tillse att proteinintaget blir högt. Ost innehåller förutom protein även mycket kalcium som behövs för att bygga upp skelettet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar