lördag 13 mars 2010

Nyttig men äcklig middag



Väl hemma efter dopet städade jag lägenheten och sedan var det dags för middag. Var egentligen inte speciellt hungrig efter dagens orgie i tårtor men jag tror på idén att försöka äta regelbundet för att hålla igång ämnesomsättningen. Dessutom är det ett trevligt slut på dagen även om jag oftast äter själv. Jag åt en portion "Morotssoppa med kokos" (för receptkälla se tidigare blogginlägg) och sedan en stor portion "Surkålssallad med äpple". Receptet är från "Rutiga kokboken". Egentligen är receptet för 4 personer men jag åt upp hela satsen eftersom jag bara ätit soppa innan och inget bröd eller efterrätt. Anledningen att jag gjorde just denna sallad var att den hjälpte mig att göra slut på surkål och 1 dl gräddfil vilka var rester jag hade kvar efter annan matlagning. Keso och äpple hade jag dock köpt enkom för att göra salladen, skippade nötterna. Den blev inte god, kanske för att jag snarare tog 3 istället för 2 dl surkål och inte lät den rinna av ordentligt. Tror ändå receptet är värt att testa igen men kanske blir det bättre om man följer receptet exakt och äter en mindre mängd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar