tisdag 9 mars 2010

Lunch efter träning


30 min kondition och 60 min pump i gymmet. Vrålhungrig efteråt. Åt 2 stora messmörssmörgåsar på vägen hem (hade egentligen behövt något mer proteinrikt eftersom jag körde styrketräning men jag är rädd att messmöret skall bli gammalt, måste äta upp det). Väl hemma blev det 2 portioner mexikansk böngryta (se tidigare blogginlägg för receptkälla). Tillhörande avokadoröra var slut men jag gjorde en vanlig "Guacamole" istället. Avokadon och löken har jag köpt för ett tag sen på extrapris och jag hade precis 1 msk pressad citron sparat efter helgens matlagning. Receptet har jag klippt ut ur en reklamtidning för ICA 1993. Här nedan följer receptet.

1 avokado
1-2 msk pressad citron
0,5 msk riven gul lök
0,5 krm salt
0,5 krm svartpeppar

Skala och dela den välmogna avokadon, dela och kärna ur den. Mosa fruktköttet, tillsätt citronsaft, lök, salt och svartpeppar. Späd såsen med lite vatten om den verkar för tjock.



Bönor är proteinrika men för att öka proteinintaget ytterligare avsutade jag måltiden med en bit herrgårdsost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar